Reprezentantka Slovenskej
federácie FITTNES

Partneri

foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto
foto

Zdravie a životný štýl

Zdravý životný štýl:

Zdravým životným štýlom je pre mňa udržiavanie si zdravého tela a ducha. Najdôležitejšia je pri tom strava a pitný režim, až potom cvičenie. Percentuálne tvorí strava 75 % a pohyb 25%.
Zdravý životný štýl znamená uvedomiť si, že vekom naše telo stárne, opotrebúva sa a našou snahou by malo byť, aby k tomu došlo čo najneskôr.
Pamätajte si, že to robíte pre svoje zdravie. Podstatné je, aby sme si potrebu cvičenia uvedomili čím skôr.
Výber pohybovej aktivity závisí od nášho zdravotného stavu, finančných možností a od miesta, kde žijeme. Ideálným prostredím je fitnescentrum s kombináciou aerobikov.
Cvičenie to nie je len samotný pohyb, ale aj miesto, kde trávime svoj voľný čas, kde sa stretávame s priateľmi, komunikujeme a zabávame sa. Človek sa cíti v pohode. Športom sa z tela vylučujú hormóný šťastia- endorfíný.


Cvičiť doma?
Hlavne obezný ľudia majú obavy navštevovať fitnescentrá a nahovárajú si, že začnú cvičiť doma. Doma sa chudnúť nedá!
Začnite radšej chodiť do prírody na dlhšie prechádzky po lese alebo okolo jazera. Chudnite vonku na bicykli, pri rýchlej chôdzi, behu, na kolieskových korčuliach. V zime na bežkách, korčuliach…..
Hlavne sa začnite pravidelne hýbať!!!!
Ženy sa často obávajú, že ak začnú chodiť do posilňovne, premenia sa na hory svalov a budu vyzerať ako muži. To absolútne nie je pravda. Nato, aby ste si vybudovali objemné svalstvo, sa musí veľmi tvrdo trénovať, užívať doplnky výživy a mať dobrú genetiku. Bežná žena, ktorá navštívi posilňovňu 2 až 3-krát do týždňa, si veľké svaly nevybuduje – iba zvýrazní svalový tónus
- posilní svoje slabé miesta
- vymodeluje si svoju postavu
- zlepší držanie tela
- a hlavne – BUDE SA CÍTIŤ FIT !!!!

Ako cvičiť a schudnúť:
Ak chceme schudnúť, je ideálne, ak začneme s kardiozáťažou v kombinácií s cvičeniami, ktoré spevňujú a tvarujú svalstvo. Odporúčam rýchlu chôdzu, bicyklovanie a cvičenie na kardiostrojoch.
Stačí polhodinka denne a hneď uvidíte, že sa budete cítiť lepšie. Postupne budete k tomu pridávať posilňovňu, aby ste svoje telo spevnili. Ak chcete schudnúť, polhodinu pred cvičením užite prípravky s karnitínom, ktorý podporuje spaľovanie tukov.
Ideálnym časom na cvičenie je ráno. Ak máte túto možnosť cvičiť ráno, vyskúšajte si to, skvele vás to naštartuje do nové dňa. Večer po práci ste viac unavený a môže sa stať, že nemáte toľko energie, aby ste mali chuť na cvičenie. Ísť do fitnescentra raz do týždňa považujem za stresujúce pre organizmus. Takáto nárazová aktivita negatívne vplýva na Vaše svaly a stav organizmu. Dochádza k preťaženiu určitých svalových skupín a ich vzájomnej dysfunkcií, z čoho vznikajú rôzne neganívne zranenia, ktoré si často vyžadujú liečbu odborníkom. Ideálne je športovať 3-krát týždenne.
Ak chcete natrvalo schudnúť, musíte zmeniť svoj životný štýl. Stravovacie návyky ovplyvňuje centrálna nervová sústava (v mozgu je aj potravinové centrum). Trvalý úspech chudnutia je možné zabezpečiť len vtedy, ak od základu zmeníme svoj postoj k jedlu a zmeníme stravovacie návyky.


Úspech chudnutia:
- pravidelné a správne stravovacie návyky
- dostatok tekutín
- pravidelná telesná aktivita
- a pozitívne myslenie

Nový deň začnite vždy príjmom tekutín. Úplne prvé, čo by ste mali po prebudení urobiť, je NAPIŤ SA.
Chudnúť bez námahy sa nedá. Ak ste sa rozhodli so svojou postavou niečo urobiť, netreba to odkladať, začnite už dnes!
Každá takáto zmena, pre ktorú sa prave teraz rozhodnete je pre Vás výzvou, ktorá Vás v živote posúva ďalej!


Svojími znalosťami a schopnosťami nielen v oblasti športu, ale aj zdravej výživy a životného štýlu, Vám veľmi rada poradím.
Pracovala som vo viacerých médiach v oblasti reklama- marketing a prispievala do viacerých rubrík o zdravý a životnom štýle (rádio Východ, Kiss rádio, rádio Regina a Lumen). Spoluprácou s denníkom Korzár a mesačníkom Yours som učila ženy ako správne cvičiť a prečo cvičiť.
Tak veľa chuti a energie do cvičenia Vám prajem.

Dokumenty na stiahnutie

pdf Článok v časopise Rodina